Poradna

Přečtěte si odpovědi na nejčastěji kladené dotazy

Zubní kaz je bakteriálního původu. Před bakteriemi nikdy zcela neochráníte sebe ani svá ústa. Základem ochrany jsou však správné návyky a hygiena spolu s dietním režimem, pokud jde o sladkosti a nápoje. Důležité je také pravidelně navštěvovat dentální hygienu.

Reakci zubu na chlad může vyvolat řada příčin, např. obnažené krčky, kaz a také chronický zánět v zubu. Takový problém pasta nevyřeší, je potřeba navštívit zubního lékaře.

Nejčastější příčinou tohoto problému je zánět dásní anebo onemocnění dalších struktur závěsného aparátu zubů. Významnou roli hraje také způsob péče o zuby a dásně. Jak správně pečovat o své zuby vám poradí naše dentální hygienistky. Díky správné péči můžete tento problém odstranit.

Krvácení z dásní je varovným znamením, které není dobré podceňovat. Mohlo by být příznakem závažného onemocnění závěsného aparátu zubů. Je proto vhodné vyhledat péči svého zubního lékaře.

Na základě rentgenového snímku zubní lékař zjistí polohu zubů moudrosti v kosti. Pokud lékař ze snímku zjistí, že poloha zubů není ideální a mohlo by to v budoucnosti přinést obtíže, navrhne vám jejich odstranění.

Mléčné zuby s kazy mohou být pro dutinu ústní zdrojem infekce. Proto je nutné takové zuby opravit, případně pokud není možné je opravit, zuby vytrhnout. Díky tomu můžeme zabránit poškození zubů stálých nebo jiným komplikacím.

Podle výsledků dlouholetých studií indikované bělení zuby, dásně ani stávající výplně nepoškozuje. Při bělení dochází vždy k mírnému odvodnění skloviny, je proto třeba zuby bělit s ohledem právě na kvalitu skloviny, dle návodu a pod profesionálním dohledem.

Náročnost bělení se odvíjí od příčiny a stupně zbarvení. Obvykle je efekt patrný již po několika aplikacích gelu. U zbarvení jídlem či pitím toto zabarvení zmizí zhruba za 10 až 12 dní, pokud je příčinou medikace či nemoc, může se tato doba prodloužit.

Obvykle vydrží vybělení 1 až 2 roky. Vliv na to však má strava a hygiena. Dobu výrazně zkracují potraviny bohaté na pigmenty (např. káva, čaj, červené víno), kouření či nedostatečná hygiena. Objeví-li se zbarvení znovu, je možné bělení zopakovat, postačí menší počet aplikací.

Je vhodné bělení zkonzultovat se svým zubním lékařem, po provedení zubní prohlídky má možnost individuálně doporučit vhodný přípravek, dávkování a monitorování bělícího procesu. Sníží se tím také riziko bělení zubů s kazem, obnaženou zubovinou či s netěsnícími výplněmi a tím zabrání poškození zubů.

S největší pravděpodobností správnému přilnutí protézy způsobuje odbouraný kostní výběžek, na kterém by protéza mohla spočívat. Lepidla, která se používají dlouhodobě tento proces ještě urychlují. Pokud tomu nebrání váš celkový zdravotní stav, je možné tento problém vyřešit pomocí minimálně dvou implantátů, které zajistí, že snímatelná náhrada bude držet na svém místě.

Vytržením zbývajících zubů se bohužel správné hygieně dutiny ústní nevyhnete. Naopak, implantáty jsou na udržování správné hygieny citlivější a náročnější než zuby vlastní.

Překřížení zubů může být způsobeno velkými zubními korunkami a malou čelistí. Toto stěsnání zubů znemožňuje důkladnou hygienu úst a často tak dochází např. k zánětu v kosti v okolí zubů. Pomocí rovnátek a dalších postupů jsme schopni zuby srovnat a pomoci tak k jejich delší životnosti.

Nenašli jste odpověď? Napište nám

Možnosti platby